Carlander gör sig redo för nytt koncept

Jonas och Anna Carlander väljer att gå sin egen väg. "Vi ska skapa en butik som ger besökarna en totalupplevelse".

Elias Håkansson

Elias Håkansson

Kl.19:52, 10 januari, 2017

2 bilder
  • Anna och Jonas Carlander ska nu starta upp House of Carlander där bland annat en E-butik för prestationskläder.se kommer att ingå. Foto: Elias Håkansson
    Anna och Jonas Carlander ska nu starta upp House of Carlander där bland annat en E-butik för prestationskläder.se kommer att ingå. Foto: Elias Håkansson
  • Jonas Carlander visar upp E-butiken som startade upp för ungefär en månad sedan. Foto: Elias Håkansson
    Jonas Carlander visar upp E-butiken som startade upp för ungefär en månad sedan. Foto: Elias Håkansson

Under fem år har de drivit Peak Performence butik i Kalmar. Nu har Jonas och Anna Carlander valt att gå sin egna väg. I September öppnar de upp House of Carlander i samma lokaler.

Det var dags att ta det här steget. Vi har jobbat med handel i hela våra liv så vi vet vad det handlar om. Vi kommer att bli en typ av livsstilsbutik där vi blandar inredning, damkläder och sport, säger Jonas Carlander.

Som för bara en månad sedan utökade butikens yta med hela 100 kvadratmeter för att kunna starta upp en E-butik för sitt e-handelsföretag, prestationskläder.se. 

Det är en specialistbutik med inriktning på swimrun, triathlon, löpning, cykling och kompressionskläder. Det finns inte särskilt många specialistsportbutiker och det här är verkligen något som vi brinner för, berättar Jonas.

House av Carlander kommer alltså att delas upp i tre delar på totalt 300 kvadratmeter där det första rummet blir damkläder, det andra rummet inredning och det tredje E-butik med specialsportsprylar.

– Vi upplever att det finns ett hål att fylla vad det gäller inredning och damkläder. Sportavdelningen fungerar redan nu. Vi har fördubblat försäljningen det senaste halvåret  på nätet och det märks att gillar det vi har specialiserat oss på.

Ambitionen med butiken är att skapa en destination för kunder att åka till även om du inte är just från Kalmar. Därför kommer det att anordnas olika event som får kunderna att känna sig som hemma i butiken. 

– Vi vill skapa en butik som folk gillar att vara i, det ska kännas som ett vardagsrum där du vill stanna och umgås i någon timme och utbyta erfarenheter. Det handlar om att ge kunderna en totalupplevelse. 

Läsarkommentarer

Du är personligt ansvarig för innehållet i din kommentar. Läs diskussionsregler här.

Nästa artikel