Laddar

24 Sverige har öppnat i Västerås

Elias Isacharro och Christian Carleberg på Adlogic, samt Jeanette Lindström på 24 Sverige. - Foto: Pressbild

10 personer har reagerat på denna nyheten

delningar

Nu har 24Västerås.se slagit upp portarna.

För fyra år sedan grundades 24 Sverige och först ut blev sajten 24Kalmar.se. Konceptet fick väldigt positivt gensvar och framgångarna ledde till att ägarna expanderade sin satsning på framtidens lokaljournalistik. I dag driver vi 14 sajter och har cirka 380 000 unika besökare och drygt två miljoner sidvisningar per vecka.

Nu fortsätter vi vår satsning och öppnar i dag, den 5 november, i Västerås. En kommun som tidigt fångade vårt intresse och som vi ser stor potential i. 24Västerås.se har redan fått ett varmt mottagande och vi ser med spänning fram emot att leverera snabba och lokala nyheter för invånarna – helt gratis.

– Vi har fått ihop ett bra lag med säljare och journalister som påbörjat arbetet med 24Västerås sedan en tid tillbaka. Jag ser mycket positivt på satsningen och hittills har vi fått ett mycket bra bemötande. Jag hoppas på många bra samarbeten och många läsare som uppskattar det vi gör, säger Jeanette Lindström, vd på 24 Sverige.

24Västerås.se kommer att bli en pigg utmanare mot en etablerad lokaltidning som har låst allt innehåll bakom en betalägg, vilket är skillnad mot 24 Sveriges sajter som alltid kommer vara helt gratis för läsaren.

– 24Västerås kommer bli ett komplement till befintlig media och jag är säker på att många läsare kommer uppskatta vår snabbhet och hur vi kommer att presentera lokala nyheter i Västerås, säger Jeanette Lindström. 

Det lokala säljbolaget Adlogic, med kontor i centrala Västerås, kommer inleda ett samarbete med 24 Sverige och ansvara för försäljningen. Företaget grundades av Elias Isacharro och Christian Carleberg för elva år sedan och man ser positivt på 24:ans satsning i Västerås.

– Det känns väldigt spännande att få vara med att ta 24 Sverige till Västerås. Det är väl efterfrågat. Vi lever i en tid där vi gärna håller oss uppdaterade med vad som händer i staden vi bor och lever i, och tyvärr är det inte helt lätt i dag. 24Västerås blir ett välkommet tillskott med sina snabba och relevanta nyheter som dessutom är helt gratis, säger Elias Isacharro vd på Adlogic.

Varför väljer ni att samarbeta med 24:an?

– Vi väljer uppdrag med stor omsorg och är väldigt imponerande av den resan de hittills har gjort. Likt 24 Sverige tror vi också på att nyheter, framför allt nyheter av vikt och som berör invånarna i staden, bör vara gratis. Vi är mitt uppe i en digitalisering och där har 24 Sverige en enorm fördel av att vara digitala från början.

Sponsrat inlägg

Mobilen tar plats i vår vardag

I dagens samhälle reagerar vi nästan mer på om någon inte pillar på sin mobil, än om man är upptagen med den.