Laddar

Electra satsar på webbhandel – med lokal service

Handla på webben. Få produkterna hemkört – och installerade av lokala experter. Det är Electras koncept för en ny e-handelssajt.

delningar

Kalmarbaserade Electra Gruppen, som är aktienoterat, gör nu en satsning på webbhandel. Det delvis med ett unikt koncept – där man handlar själv på webben, men får även tillgång till lokala experter. Det är Electra Gruppens kedjekoncept Audio Video som lanserar en ny e-handelssajt i audiovideo.se. Det ”nya” med den här satsningen är lokal support och service:

– Kedjan har erhållit ytterligare en marknadskanal, där vår onlinestrategi tar utgångspunkt i våra kunders behov och köpbeteende. Vi ser att allt fler kunder vill handla online och samtidigt erhålla lokal support och service, säger Christer Palmgren, kedjechef Audio Video.

Med SMART och Jetshop Commerce – som är Electragruppens butiksdatasystem och e-handelslösning – får handlaren verktyg för riktig omnikanalhandel. Stöd för försäljning online och i butik skapar förutsättningar för att möta konsumenten i alla kanaler.

Onlinelösningen är framtagen på Audio Video-butikernas initiativ. Kedjan är rikstäckande och består av drygt 100 butiker, www.audiovideo.se erbjuder förutom produkter, service, support, utlämning och returhantering via butiksnätet.

– Vi har lång erfarenhet av att utveckla lösningar för butikskedjor. Samarbetet mellan butiksdatasystemet Smart och Jetshop innebär att vi också kan erbjuda våra kunder en helintegrerad lösning för onlineförsäljning, säger Anneli Sjöstedt, VD Electra Gruppen.