Laddar

Kim Nilsson gör en Zlatan – startar eget varumärke

FBC-stjärnan är en av Sveriges bästa innebandyspelare genom tiderna – nu gör han som Zlatan.

delningar

Kläder, skor, väskor och innebandyklubbor. Allt detta finns i Kim Nilsson första kollektion av sitt egna varumärke – K7. Kollektionen lanseras under fredagen via den nya webbshopen kimnilsson.se.

Under årens lopp har jag fått många förfrågningar om att lansera egna produkter, både i Sverige och när jag spelat utomlands. Nu och med mitt eget varumärke känner jag att jag kan behålla kontrollen över både utformningen och mitt personliga varumärke. Jag kan presentera produkter som jag står för och som jag själv vill använda, säger Kim Nilsson.

K7 är en långsiktig satsning på sportmode där Kim vill hitta en stor målgrupp. Både inom idrotten och utanför. Varumärket har utvecklats tillsammans med reklambyrån Wilson Creative. 

Jag ser fram emot att få ut det här nu. Jag har arbetat länge med att hitta rätt leverantörer och produkter. Den första kollektionen går i svart, vitt och grått och alla plagg har en sportig look och känsla. Men jag vill också poängtera att det här är kläder och accessoarer som du kan bära både på innebandyplanen och utanför, avslutar Kim Nilsson.

Relaterade artiklar