Laddar

Kunden i fokus när handlare bjöds på premiärfrukost

Runt 150 handlare kom till Handelsstaden Kalmars premiärföreläsning. "Är någonting som angår alla butiker i Kalmar".

delningar

På tisdagsmorgonen bjöd Handelsstaden Kalmar in till frukostföreläsning på Glasverandan i Kalmarsalen. På menyn stod frukost, mingel och en föreläsning med temat Kunden i fokus. Föreläsare var Joachim Meijer från utvecklingsföretaget Stig Fram.

– Det är någonting som angår alla butiker i Kalmar. Det han berättar om är i många fall väldigt självklara saker men som alla behöver bli påminda om och inspirerade av, säger Charlotte Walldén, centrumledare för Hansa City och en av arrangörerna.

Frukostföreläsningen var den första som Handelsstaden Kalmar har arrangerat – men Walldén öppnar upp en fortsättning.

– Tanken är att det kan bli en återkommande grej som man kan spinna vidare på. Kanske kan man ha det någon eller några gånger om året.

En av de cirka 150 handlarna från Kalmar som deltog var Maria Närstad Rosvall, vd för Närstads väskor Kvarnholmen. Tillsammans med sina medarbetare besökte hon evenemanget.

– Man behöver lite uppfräschning ibland. Det sista vi gick igenom, att ställa öppna frågor, tar jag med mig. För att kunna ställa de öppna frågorna behöver man veta en del om produkten man säljer, säger Närstad Rosvall och fortsätter:

– Eftersom jag är lite ledare lyssnade jag lite extra på hur man är inspirerande, ärlig och omtänksam. Det kanske man inte klarar av att vara alla dagar men man försöker alltid få in det. Vi är ett litet företag så man blir som en familj och bryr sig om alla.

 

Handelsstaden Kalmar: 

Är ett samarbete mellan Kalmar City, Baronen, Giraffen och Hansa City. Tillsammans jobbar de för att hjälpa till att dra maximalt med människor till regionen.

Relaterade artiklar