Laddar

Sjunde raka nomineringen och ny global kampanj: ”Väldigt stolta”

Det går bra nu för Alarmstreet kommunikation som återigen är nominerade till Årets Marknadsförare och som precis lyckats vinna prestigefylld pitch.

delningar

För sjunde året i rad har Alarmstreet Kommunikation blivit nominerade till Årets Marknadsförare. De har en gedigen meritlista då de även lyckats plocka hem priset tre gånger med kampanjer med Pontuz Löfgren AB, Växjö Lakers och senast med Meridium.

– Det känns naturligtvis jätteroligt. Det är sjätte året i rad vi är nominerade i kategorin, vilket betyder att vi varit med bland finalisterna varje år sedan vi startade vår reklambyrå. I år är vi nominerade med vår kampanj för Ocab, som gett kunden ett fantastiskt resultat på kort tid. Ocabs orderingång har ökat med 60 procent och de har anställt åtta nya medarbetare sedan kampanjen lanserades. För oss som reklambyrå är det ett pris i sig när det går så makalöst bra för kunden. Det är vi väldigt stolta över, säger Stefan Juliusson, grundare och AD på företaget.

Vad betyder ett sånt pris för er? – Det betyder naturligtvis mycket. En kreativ process är som en bergochdalbana. Ena dagen tycker man att man är något på spåret, nästa ifrågasätter man allt man gjort. När man sedan tillslut levererar till kund känner man sig både stolt och utmattad. Att då få positiv respons, nöjda kunder och dessutom bli nominerade är ett kvitto på att allt slit lönar sig. Vi tycker det är jättekul. Men på ett sätt känns det som att vi redan har vunnit med OCAB, vars kampanj ju fick enastående genomslag.

Det är fullt upp på kontoret hos Alarmstreet och man ligger inte på latsidan. För bara några dagar sedan blev det klart att man vunnit en pitch om en global kampanj där man slagit ut flera internationella konkurrenter.

Kan ni säga något om den här globala kampanjen? – Tyvärr kan vi inte säga så mycket än. Kampanjen är för en stor koncern som ska lansera en helt ny produkt globalt. Vi var en av de byråer som tillfrågades och vi vann med vår pitch i internationell konkurrens, vilket naturligtvis är jättespännande.

Hur känns det att få gå utanför Sveriges gränser? – Kul! Ett av våra mål har varit att få göra reklam internationellt. Nu är vi på väg dit.

Vad händer nu i den närmsta framtiden? – Hos oss händer det mycket spännande hela tiden. Inom de närmaste veckorna lanserar vi en stor kampanj vi arbetat med i närmare ett år. Kampanjen kommer att figurera i hela södra Sverige för en riktigt tung aktör. Det ser vi fram emot. Dessutom har vi många nationella kunder just nu som vi arbetar med. En del av vårt fokus ligger på uppdrag från företag utanför vår region. Vi har också ett mycket tätt samarbete med Viva Media Group vilket innebär att vi får tillgång till varandras kompetenser och styrkor, avslutar Stefan.