Laddar

Succéstart för Kalmarspelet – har sålts över hela världen

Nu har de även lanserat en webbshop.

delningar

I våras skrev 24Kalmar om skaparna av kortspelet UNIMO, som siktade på att ta världen med storm, med sitt nya spel.

Man kan minst sagt säga att de ha gjort det.

För två veckor sedan levererades de första spelen till kunder och samtidigt lanserade man en webbshop.

– Vi har jobbat väldigt hårt och kört på under sommaren och hösten då vi marknadsfört oss rejält på sociala medier. På en vecka har vi skickat ut 100 köp på webbshopen och totalt 600 spel runtom i hela världen, säger Karl-Magnus Lillquist.

Nästa stora grej blir att ta tillvara på distributörskontakterna de har skapat.

– Vi har skickat ut spel till Italien, Spanien, Tyskland och Taiwan, och de har sagt att de är intresserade. Vi satsar på den internationella marknaden för att inte begränsa oss.

Framgångarna har vuxit sig så pass stora att grabbarna måste starta ett eget bolag.

– Det här var ett sidoprojekt från våra vanliga jobb, men som har vuxit så pass mycket att vi måste våga satsa. Det gäller att våga. Vi har fått så pass bra indikationer att det finns inget att hålla igen på.

Hur ser ni på framtiden? – Då vill vi ta fram fler spel och har tankar på expansion. Många har börjat prata om app också, vilket vi börjat spåna om. Dessutom har vi planer på lite andra spel inom UNIMO-världen, både för barn och lite mer avancerade. Man får aldrig stanna upp, utan hela tiden tänka framåt.

Relaterade artiklar

Sponsrat inlägg

Det svenska spelmonopolet

I Sverige har vi haft en unik situation vad gäller spel och vi står inför förändringar som kommer att rita om kartan på spelmarknaden helt. Den 1 januari 2019 rivs spelmonopolet upp och marknaden öppnas för privata aktörer som konkurrerar på lika villkor.