Laddar

Topplistan: Här är världens bästa flygbolag

Det här är flygbolagen som har bäst punktlighet, service och kravhantering.

delningar

Flygrättshjälpsföretaget Airhelp arbetar med att jämföra flygbolag.

Deras granskning av flygbolag sker utifrån tre kriterier; punktlighet, service och kravhantering och tas fram av Airhelp Score. Flygbolagen betygsätts från ett till tio och totalt är 87 flygbolag med på listan.

Flygbolagsbetygen för perioden vinter 2016/2017 såg ut så här:

Nummer ett på listan med bäst sammanlagda betyg har Singapore Airlines med ett betyg på 8,73. Sämst betyg av alla jämförda flygbolag har Bulgaria Air med 4,93 poäng.

SAS Scandinavian Airlines ligger på plats 27 med ett betyg på 7,61. Strax efter SAS ligger Finnair ligger på plats 30 med ett betyg på 7,58.

Norwegian Air Shuttle har inte fått lika högt betyg och ligger på plats 71 med ett betyg på 5,98.

Det flygbolag som har rankats bäst när det gäller punktlighet är Kanadensiska flygbolaget Air Transat A.T.Inc med betyget 9,9.

När det gäller service är det fyra bolag som har full pott, tio poäng. Singapore Airlines, Etihad AirwaysQuatar Airways och Cathay Pacific Airways.

Det flygbolag som är rankat högst på kravhantering är Icelandair på 7,66 poäng, enligt Airhelp Score.

Dessa är de tio bästa flygbolagen under 2016/2017 enligt Airhelp:

Singapore Airlines (Singapore)

Etihad Airways (Förenade Arabemiraten)

Qatar Airways (Quatar)

Austrian Airlines AG dba Austrian (Österrike)

Air Transat A.T.Inc. (Kanada)

Air Dolomiti (Italien)

British Airways (Storbritannien)

Virgin Atlantic Airways (Strorbritannien)

Aer Lingus (Irland)

TUI fly Netherlands (Nederländerna)

Relaterade artiklar